KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
Hoe bied je cliënten en mantelzorgers meer inzicht en zeggenschap in het zorgproces? Zorgorganisatie BrabantZorg doet dat onder meer door cliënten en mantelzorgers digitaal toegang te geven tot het dossier. Na een vlotte uitrolperiode maken inmiddels ruim 3800 mantelzorgers gebruik van het mijnCaress Cliëntenportaal waarin zij naast inzage hebben in het dossier, ook berichten uitwisselen en afspraken inzien en maken.
"Niet schromen, gewoon doen!"
“De visie van BrabantZorg is dat onze klanten geholpen zijn wanneer wij ze in staat stellen en ondersteunen bij dingen zoveel mogelijk zelf doen”, aldus Adrie van Osch (Raad van Bestuur bij BrabantZorg). “Het mijnCaress Cliëntenportaal maakt het mogelijk om op een veilige manier met elkaar te praten wanneer je niet bij elkaar bent. Op die manier ondersteunen wij de klant en diens familie om het leven zinvol te maken en zelf dingen te kunnen doen.”
Désirée Hobbelen (locatiemanager en projectleider Cliëntportaal bij BrabantZorg) ziet het enthousiasme ook bij de medewerkers van BrabantZorg. Zij ervaren kortere lijntjes met het netwerk van de cliënt, bovendien zijn zij beter op de hoogte is van ontwikkelingen. Daardoor wordt er meer meegedacht en helpen zij in het regisseren van de zorg. Bovendien gaat de kwaliteit van de rapportages erop vooruit.
BrabantZorg startte op enkele locaties met een pilot voor het Cliëntenportaal. Door de enthousiaste reacties van zowel medewerkers, cliënten als het netwerk van cliënten werd er ingelopen op de planning. Na vier maanden was het Cliëntenportaal over de hele organisatie uitgerold. Inmiddels heeft het Cliëntenportaal bij BrabantZorg ruim 3800 gebruikers, zowel intramuraal als in de thuiszorg. Dagelijks komen er nieuwe aanvragen voor accounts bij.
Bekijk het verhaal van BrabantZorg:
Het mijnCaress Cliëntenportaal is een standaardoplossing voor zorgorganisaties die gebruik maken van ons Elektronisch Cliënt Dossier (ECD) mijnCaress. Via een internetportaal deelt een zorgorganisatie het dossier, de agenda en communicatie met de cliënt en diens netwerk. Zo verhoogt een zorgorganisatie de transparantie en kwaliteit van haar dienstverlening met een cliëntportaal waarin de cliënt écht centraal staat!
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief