KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
Het uitbesteden van IT wordt steeds populairder onder organisaties in de zorg. Zo stapte ook Livio, een organisatie die werkzaam is op het terrein van zorg, wonen en gezondheid, over naar de Pink Private Cloud. Rob van Brummelen, Hoofd Informatiemanagement van Livio: “Het grote voordeel is dat we geen eigen beheerder meer in huis nodig hebben. Ook gedoe met back-ups is verleden tijd.”
“Het grote voordeel is dat we geen eigen beheerder meer in huis nodig hebben”
In hoofdzaak betreffen de werkzaamheden van Livio zorg aan huis (verzorging, verpleging en begeleiding bij klanten thuis), verpleeghuiszorg, reguliere zorg in meer beschermde woonvormen en de zorg voor lichamelijk gehandicapten. Ook de uitleen van verpleegartikelen, voedingsvoorlichting en dieetadvisering behoren tot de kernactiviteiten. Livio koos ervoor om het elektronisch cliëntdossier mijnCaress en de BI-oplossing Geniq te hosten in de Pink Private Cloud.
Volgens Rob van Brummelen verliep het project om over te gaan naar de Pink Private Cloud professioneel. “Er waren best wat hobbels te nemen, maar technisch gezien was de migratie een succes.” Tijdens het project namen verschillende medewerkers afscheid van de zorgorganisatie, waardoor ook de nodige kennis verdween. “Voor het technisch beheer kon PinkRoccade Cloud Solutions op korte termijn mankracht en kennis leveren. Voor het functioneel beheer trokken we in overleg met PinkRoccade een consultant aan. Ik heb dat als zeer positief ervaren.”
Duidelijke afspraken: wie doet wat?
Het project, van kick-off tot het moment van de livegang, nam ongeveer een half jaar in beslag. PinkRoccade Cloud Solutions liet tijdens de kick-off zien wat zij onder een migratie verstaat. Samen met Livio maakte zij de projectplanning op. Hierin werd duidelijk omschreven welke verantwoordelijkheden bij PinkRoccade liggen en wat er van Livio wordt verwacht. “Professioneel en duidelijk”, vat Van Brummelen samen. Vervolgens startte het traject, waarbij PinkRoccade Cloud Solutions de systemen opbouwde en de connectiviteit verzorgde, zodra de mijnCaress-omgeving klaar was.
Daarna volgde de testfase om uiteindelijk de livegang te plannen. “PinkRoccade Cloud Solutions werkt met een draaiboek dat, bij wijze van spreken, tot op de seconde is getimed. Het proces verliep wat dat betreft vlekkeloos.” Na de livegang vond een evaluatie plaats. Voordat Livio overstapte naar de Pink Private Cloud, had de organisatie het beheer van de IT in eigen huis. “Het grote voordeel voor ons is dat we geen beheerder van de applicatie meer in dienst nodig hebben”, legt Van Brummelen uit. “Daarnaast hebben we geen gedoe meer met back-ups.”
De aanpak was gedegen
Het Hoofd Informatiemanagement is erg te spreken over het migratieproces en de inzet van de medewerkers van PinkRoccade Cloud Solutions. “Het team heeft het traject heel gedegen aangepakt. De communicatie verliep goed en er was een professionele projectleiding. Al met al ben ik zeer te spreken over de dienstverlening van het migratieproces. Daarop kan ik niet anders dan positief terugkijken.”
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief