KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
Stichting Zorgbeheer De Zellingen is een van de eerste zorgorganisaties die haar elektronisch cliëntdossier liet hosten in de Pink Private Cloud. Eind oktober 2010 maakte De Zellingen de overstap van on-premise naar het hosten van mijnCaress bij PinkRoccade Cloud Solutions. Dit traject liep tegelijk met de migratie van de voorloper van mijnCaress, Forum, naar mijnCaress.
"Door de hosting van mijnCaress uit te besteden, hebben we zekerheid over de installaties en beschikbaarheid."
Wouter Keus, informatiemanager bij De Zellingen, blikt terug: “Eind 2010 gingen we over op het hosten van mijnCaress door PinkRoccade Cloud Solutions. We stonden op dat moment voor de uitdaging om mijnCaress voor 2011 in de organisatie te implementeren vanwege veranderingen in de AWBZ-brede Zorgregistratie (AZR).” Voor de overstap maakte De Zellingen gebruik van de voorloper van mijnCaress, Forum. “Forum draaide bij ons on-premise: lokaal op de servers van onze organisatie. Dat was tot dat moment een prima oplossing, maar kostte wel inzet van onze medewerkers voor onderhoud en installatie van updates.”
PinkRoccade Cloud Solutions kon volgens Keus snel schakelen toen De Zellingen op korte termijn de migratie van Forum naar mijnCaress wilde uitvoeren. “Bovendien waren we ervan overtuigd dat de ontwikkelaar van de software het beste in staat is om die te installeren en te onderhouden. Mochten er dan toch knelpunten ontstaan, dan leek het ons het beste om die door PinkRoccade Cloud Solutions zelf te laten oplossen.”
Keus geeft aan dat de overstap buitengewoon vlot verliep. “Omdat het een migratie betrof, zijn we begonnen met een nieuwe server en eerste installatie van mijnCaress. Binnen een week regelde PinkRoccade Cloud Solutions dit. Vanaf dat moment richtten wij ons, met ondersteuning door PinkRoccade, op de inrichting van mijnCaress en de instructies aan medewerkers”. Het resultaat? “Het belangrijkste is dat we ons geen zorgen hoeven maken over de beschikbaarheid van ons primair systeem. Dat doet het gewoon altijd. Daardoor kunnen wij ons helemaal richten op de inhoud van mijnCaress en eindgebruikers ondersteunen in wat voor hen belangrijk is.”
Keus vervolgt: “De samenwerking verloopt naar volle tevredenheid. De communicatie is soepel. PinkRoccade Cloud Solutions beantwoordt vragen snel en correct. Dat geldt ook voor het onderhoud. Installaties van nieuwe versies van mijnCaress voert PinkRoccade Cloud Solutions nauwkeurig uit. De terugkoppeling daarop is altijd prima. Hetzelfde geldt voor het onderhoud van de besturingssystemen van de servers. Daarover ontvangen we altijd ruim op tijd bericht.” Recent brachten medewerkers van De Zellingen een bezoek aan een van datacenters van de Pink Private Cloud. “Een leuke en leerzame ervaring om zelf te kunnen zien hoe professioneel dit is opgezet. Fijn ook om te zien welke maatregelen PinkRoccade Cloud Solutions neemt om de beschikbaarheid van mijnCaress te garanderen.”
Keus sluit af: “Door de hosting van mijnCaress uit te besteden, hebben we zekerheid over de installaties en beschikbaarheid. Hiermee is ons de zorg uit handen genomen over het technisch beheer van mijnCaress. Onze aandacht kunnen we daardoor vol inzetten op de inhoud van het gebruik van mijnCaress.”
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief