KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
In deze klantcase geven wij het woord aan Patrick van Gerven om zijn ervaringen te delen betreft het overstappen van Madows naar CuliCart Hospitality. Patrick is Sectorhoofd eten, drinken en gastvrijheid in het Elkerliek ziekenhuis te Helmond en was nauw betrokken bij de migratie.
“Vanuit het oogpunt van de gast”
Voedingsconcept en personele invulling
Patrick van Gerven vertelt hoe het voedingsconcept en personele invulling er bij hen uitziet: “In het Elkerliek werken we met een centrale keuken. De maaltijdvoorziening is volledig in eigen beheer. De basissystematiek is een gekoppeld proces wat inhoudt dat de warme maaltijd, warm geportioneerd op bord naar de patiënt gaat. Daarnaast verzorgen we de maaltijdvoorziening voor ons bezoekers- en personeelsrestaurant. Ook zorgen we voor goede verbindingen en leveringen naar de verpleegafdelingen en de voedingsassistenten. Zij voorzien vanuit centrale afdelingskeukens met broodserveerwagens onze patiënten van eten en drinken, passend bij hun ziektebeeld en behoefte om zo snel mogelijk te herstellen.”
Waarom overstappen?
“We hebben van de nood, in verband met het faillissement van Magister, een deugd gemaakt. We grepen de kans om onze werkwijze te inventariseren en slimmer in te richten. Daarbij hebben we vanuit het oogpunt van de gast nagedacht. Alle processen die een voedingsassistent zelf kan organiseren ook daar naar toe gebracht. Vervolgens namen wij de beslissing om onze voedingsadministratie op te heffen. Voor de gast heeft het bijvoorbeeld opgeleverd dat zij elke dag tot 15.00 uur zelf kunnen kiezen wat zij die dag willen en kunnen eten, in plaats van de standaardmaaltijd op de eerste opnamedag. Voor de voedingsassistent heeft het opgeleverd dat zij zelf de regie hebben over het hele proces van eten en drinken op de afdeling. We zijn letterlijk van de papieren weg de digitale weg ingeslagen.”
Samenwerking
“De wijze waarop we samen hebben opgetrokken om hier een succes van te maken met een taakstellende begroting vooraf vond ik zeer prettig en duidelijk”, aldus Patrick van Gerven. Daarnaast geeft hij PinkRoccade Healthcare als advies mee: “Ik zou adviseren de implementatie medewerker al vanaf het begin van het proces te betrekken bij de gesprekken zodat verwachtingen en mogelijkheden vooraf nog duidelijker vastgesteld worden.”
Toegevoegde waarde
Patrick van Gerven: “Los van wat al vermeld staat, is CuliCart Hospitality zeer professioneel en accuraat in de afhandeling van vragen en calls. Ze zijn goed bereikbaar en lossen een probleem ook echt op binnen de mogelijkheden van het standaard pakket. Vooral de wijze waarop dit gebeurt verdient een compliment.” Het voordeel wat CuliCart Hospitality heeft gebracht, zegt hij: “In mijn ogen vooral de standaardisatie naar een systeem zonder uitzonderingen op maat.”
Meer informatie over Elkerliek ziekenhuis te Helmond
Het Elkerliek ziekenhuis is een modern, algemeen ziekenhuis. In Helmond staat de hoofdvestiging: het centrum voor langdurige en intensieve zorg, complexe operaties en poliklinische hulp. Ook is hier de Spoedeisende Hulp en Eerste Hart Hulp. De locatie Deurne is het dagziekenhuis. Hier kunnen patiënten onder andere terecht voor poliklinische zorg, bloedafname, dialyse en kleine operaties. Na een behandeling, gaan zij gewoon naar huis. Er wordt dus niet overnacht op locatie Deurne. Er is ook een polikliniek in Gemert, gehuisvest in gezondheidscentrum Palissade. Mensen die in Gemert en omgeving wonen, kunnen kleine ingrepen en eenvoudige onderzoeken in het gezondheidscentrum laten uitvoeren. Door deze drie locaties is de zorg nog beter op de patiënt afgestemd. Het Elkerliek ziekenhuis brengt zo zorg dicht bij de patiënt. www.elkerliek.nl
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief