KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
Verbetering van de kwaliteit van zorg was voor Careyn de aanleiding om een omvangrijk veranderprogramma in te zetten. Het programma rust op drie pijlers: goede zorg, plezier in het werk en een gezond bedrijf. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is dat medewerkers minder worden belast met administratieve handelingen. De eerste resultaten zijn inmiddels zichtbaar en medewerkers reageren positief.
Vanuit bovenstaande visie kwamen de inhoud en het gebruik van het elektronisch cliëntdossier (ECD) al snel in beeld. Een kwalitatief hoogwaardig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk ECD raakt immers alle drie de pijlers van het verbeterprogramma. Een goede verslaglegging borgt niet alleen de kwaliteit van zorg, maar maakt het ook plezieriger om met het dossier te werken. Daarnaast vormt een correcte registratie aan het bed de basis voor een snelle en volledige declaratie van geleverde zorg.
Careyn maakt gebruik van het ECD mijnCaress. Samen met PinkRoccade Care brachten proces- en dossierdeskundigen van beide organisaties in kaart welke maatregelen op korte, middellange en lange termijn de inhoud en het gebruik van het ECD konden verbeteren. Procesmanager en projectleider Judith Duinisveld van Careyn: “Het was voor onze organisatie cruciaal om in korte tijd veranderingen door te voeren die de kwaliteit van dossiers daadwerkelijk verhoogden. Dat lukt alleen als collega’s ook dagelijks de voordelen ervaren van die veranderingen in het ECD. De beste reclame voor een nieuwe functionaliteit is toch de enthousiaste ervaringen van medewerkers. Die positiviteit verspreidt zich dan verder binnen de organisatie. Als die reactie uitblijft, is er nog werk aan de winkel! Doorlopend contact houden met de gebruikers is essentieel, zo houd je vertrouwen bij alle betrokkenen, van zorg tot aan directie.”
Met een ambitieuze planning heeft Careyn in het eerste kwartaal van 2017 een breed palet aan verbeteringen weten te realiseren. Enkele voorbeelden zijn automatische signaleringen bij de toepassing van vrijheidsbeperkende maatregelen, snel overzicht in de zorgstatus door gebruik van het cliëntdashboard en het digitaal ondertekenen van zorgplannen. Dat laatste faciliteert Careyn met tablets van Samsung. Om de eerste mijlpaal te vieren, doneerde PinkRoccade Care voor iedere tablet een touch-pen waarmee cliënten hun plan nog gemakkelijker digitaal kunnen ondertekenen.
De komende maanden werken Careyn en PinkRoccade Care samen verder aan de kwaliteit van de zorgondersteuning. Hierbij ligt het accent op het vereenvoudigen van de dossierinhoud en het delen van digitale dossiers met (relaties van) cliënten. Ruud Dost, CIO: “Dit is een turbulente periode voor Careyn. We werken er met z’n allen enorm hard aan om een gezond, modern en kwalitatief hoogwaardig zorgbedrijf neer te zetten. Dat verwachten we ook van onze leveranciers. PinkRoccade Care toont zich daarbij een partner waar je op kunt bouwen, ook als het allemaal net even anders loopt dan je vooraf had gepland.”
PinkRoccade is een partner die goed zicht heeft op de ontwikkelingen van vandaag en morgen en deze vandaag weet toe te passen. Zo dragen wij bij aan de doelstellingen van onze klanten. Wij hebben passie voor de zorg. Samen met klanten uit de zorgsector creëren we toekomstbestendige oplossingen. Wij zijn ervan overtuigd dat het inspelen op en slim toepassen van technologische ontwikkelingen de sleutel tot succes is. Zo zijn onze klanten klaar voor veranderingen en kunnen zij zich focussen op hun primaire taken.
Met PinkRoccade bent u vandaag klaar voor de zorg van morgen.