KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
U als behandelaar heeft steeds meer behoefte om altijd en overal toegang te hebben tot patiëntinformatie en afspraken. Om die reden ontwikkelden we een versie van mijnQuarant voor op de tablet: mijnQuarant Onderweg. Voor het inzien van patiëntgegevens op de telefoon hebben we, per vandaag ook een app beschikbaar. “Met deze patiënten-app ziet u als behandelaar in één oogopslag de belangrijkste informatie van patiënten uit de eigen caseload in.”
Na het inloggen ziet u de recent geraadpleegde patiënten voor snelle toegang en kunt u zoeken naar patiënten binnen uw eigen caseload. “Zo heeft u op elk gewenst moment en op elke locatie toegang tot patiëntinformatie”, aldus productowner Marc Boone. “Van een geselecteerde patiënt is verdeeld over een aantal tabbladen informatie beschikbaar.”
De app is te verkrijgen in de app -en play store.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.prhc.ggz.patienten
https://appsto.re/nl/MB3mhb.i
Direct bellen of navigeren vanuit app
Op het eerste tabje ziet u de contactgegevens. Hiermee kunt u de patiënt direct vanuit de app bellen, e-mailen en navigeren naar het adres. Op het tweede tabje zijn de uitgebreide persoonsgegevens van de patiënt terug te vinden, zoals patiëntnummer, geboortedatum, geslacht en BSN-nummer. Het derde tabje geeft de contactgegevens van de huisarts, zodat u deze kunt bellen of kunt navigeren naar het werkadres. Op het vierde en laatste tabje staan de relaties van de patiënt.
Relaties van patiënt in kaart
De behandeling van een patiënt is niet alleen gericht op de patiënt zelf, maar daar zijn ook naasten bij betrokken, zoals partners, ouders, (volwassen) kinderen, vrienden, broers en zussen. Omdat het belangrijk is om aandacht te hebben voor deze naasten en met hen samen te kunnen werken en hen waar nodig te ondersteunen, hebben we de relaties van de patiënt ook inzichtelijk gemaakt. Ook hier is het weer eenvoudig gemaakt om direct contact op te kunnen nemen met deze relaties.
Boone: “De patiënten-app is de eerste app die we ontwikkelden. In de toekomst volgen meer apps, waarvoor we de functionele wensen bij de eindgebruikers, gaan ophalen.” Uiteindelijk draait het om de vrijheid van de eindgebruiker, die niet meer alle functionaliteiten in het EPD mijnQuarant beschikbaar hoeft te hebben. In plaats daarvan wordt de eindgebruiker op zijn wenken bediend, door specifieke functionaliteit te bieden via een app of mobiele toepassing.
Bent u al zo ver als instelling? Heeft u ideeën wilt u meedenken of gezamenlijk een app ontwikkelen? Wilt u meer informatie over de patiënten-app?
Neem dan contact op met Marjolein Joris, marjolein.joris@pinkroccade.nl of bel 06 – 4339 2970.
Voor de privacyverklaring van de app kunt u hier klikken. In deze privacyverklaring leggen wij u uit welke persoonsgegevens wij verwerken, verzamelen en gebruiken en met welk doel.
PinkRoccade is een partner die goed zicht heeft op de ontwikkelingen van vandaag en morgen en deze vandaag weet toe te passen. Zo dragen wij bij aan de doelstellingen van onze klanten. Wij hebben passie voor de zorg. Samen met klanten uit de zorgsector creëren we toekomstbestendige oplossingen. Wij zijn ervan overtuigd dat het inspelen op en slim toepassen van technologische ontwikkelingen de sleutel tot succes is. Zo zijn onze klanten klaar voor veranderingen en kunnen zij zich focussen op hun primaire taken.
Met PinkRoccade bent u vandaag klaar voor de zorg van morgen.