KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
Op woensdag 19 april is een nieuw digitaal keukensysteem, CuliCart Hospitality, live gegaan bij Tergooi. Vanaf nu zetten medewerkers de maaltijdkeuze van de patiënt via een iPad direct in het keukensysteem. Patiënten hebben daardoor meer tijd om hun maaltijdkeuze te maken. Ook zijn gegevens van 3.000 ingrediënten in de database van het systeem ingevoerd. De medewerkers van Tergooi kunnen patiënten nu beter adviseren. Dit werkt sneller en slimmer dan op beide locaties 400 maaltijdkaarten te verzamelen. Peter Sol, afdelingsmanager keuken, legt uit waarom Tergooi de keuze heeft gemaakt voor een nieuw digitaal keukensysteem.
Allergisch voor gluten?
Peter Sol: “Het systeem haalt nu automatisch alle producten met gluten uit het keuzemenu dat de patiënt aangeboden krijgt. Het is maar één van de voordelen die het nieuwe digitale keukensysteem biedt”.
Efficiënter proces
“Het systeem werkt ook efficiënter. Voorheen moesten patiënten voor 11:00 uur hun keuze maken voor de warme maaltijd van die dag. Als ze toevallig voor onderzoek van de afdeling af waren, werd voor hen gekozen. Dat komt nu minder voor. Omdat nu geen 400 maaltijdkaarten meer verzameld hoeven worden, kunnen patiënten tot 14:00 uur hun keuze maken of deze wijzigen. Maaltijden sluiten beter aan bij de wensen van patiënten, minder eten blijft onaangeroerd staan”, aldus Peter Sol.
3.000 ingrediënten
Het was veel werk om gegevens van 3.000 ingrediënten in het digitale systeem te zetten. Peter Sol: “Van 1.800 ingrediënten waren de gegevens snel voorhanden, de rest moesten we zelf uitzoeken. Bijvoorbeeld leveranciers bellen wat de energetische waarde is van hun product. Of navraag doen of hun product gluten of andere stoffen bevat waar mensen allergisch voor kunnen zijn. Als een patiënt nu een eiwitrijke voeding nodig heeft, ziet de voedingsmedewerker samen met de patiënt eenvoudig welke producten de voorkeur verdienen. Ook waarschuwt het systeem als patiënten hun keuze nog niet hebben gemaakt. Voedingsmedewerkers weten dan dat ze nog even langs moeten om de keuze op te nemen. Zo helpt het systeem ons om de klantvriendelijkheid te verhogen”.
PinkRoccade is een partner die goed zicht heeft op de ontwikkelingen van vandaag en morgen en deze vandaag weet toe te passen. Zo dragen wij bij aan de doelstellingen van onze klanten. Wij hebben passie voor de zorg. Samen met klanten uit de zorgsector creëren we toekomstbestendige oplossingen. Wij zijn ervan overtuigd dat het inspelen op en slim toepassen van technologische ontwikkelingen de sleutel tot succes is. Zo zijn onze klanten klaar voor veranderingen en kunnen zij zich focussen op hun primaire taken.
Met PinkRoccade bent u vandaag klaar voor de zorg van morgen.