KLANTCASES
wat klanten over
ons zeggen
PRODUCTEN & DIENSTEN
vandaag klaar zijn voor
de zorg van morgen
CARRIÈRE
hier begint jouw nieuwe
ICT-uitdaging
Waar ziekenhuizen slimmer en efficiënter willen organiseren, zijn patiënten op zoek naar meer regie over hun zorgproces. Technologische ontwikkelingen gaan hier steeds meer aan bijdragen, maar toch worden middelen als RFID en ibeacons nog niet veelvuldig ingezet. Om van het ponskaartimago af te komen, moeten ziekenhuizen minder terughoudend zijn en gebruik maken van deze nieuwe mogelijkheden.
Mobiele mogelijkheden
Uit onderzoek onder twaalf ziekenhuizen blijkt dat 70% van de patiënten gebruik zal maken van een ziekenhuisapp, als die beschikbaar is. Maar als wordt gevraagd hoe ze een afspraak zouden willen maken, kiest 80 tot 90% voor een ander middel dan een app. Dit kan koudwatervrees zijn: omdat patiënten dit nooit eerder hebben gebruikt, zijn ze bang dat het moeilijk is, langer duurt of niet goed werkt. Hoe mooi zou het zijn als patiënten ontdekken dat ze afspraakreminders kunnen krijgen, routeinformatie, medische informatie en niet meer hoeven te wachten in de wachtkamer, omdat de app laat weten wanneer je aan de beurt bent.
Nooit meer verdwalen
Het Westfriesgasthuis heeft voor de bewegwijzering met ouderwetse routenummers een oplossing gevonden, met een app die als wegwijzer dient voor elk ziekenhuisbezoek. De bezoeker van het ziekenhuis installeert de gratis app WFGWegwijzer. Daarmee worden de bezoekers in Hoorn door middel van 1.000 ‘ibeacons’ herkend: kleine zenders die herkennen wanneer iemand met de app in de buurt komt. Op die manier kan een bezoeker door het ziekenhuis worden geleid naar elke gewenste locatie. De app houdt rekening met etages en liften en laat weten wanneer je de verkeerde kant op loopt. Natuurlijk hangen de ouderwetse borden er ook, voor wie geen app wil gebruiken.
Locaties van medische apparatuur inzichtelijk maken
Behalve een routebeschrijving heeft de app ook allerlei extra’s, zoals uitleg over de kunstcollectie die in het ziekenhuis hangt. Ook staan in de app de vluchtroutes, het kinderdagverblijf en de locaties van de brandblussers.
Positieve reacties op innovatie
De app is nu een jaar in gebruik en door ongeveer 500 mensen gedownload. De reacties zijn positief en zelfs een van de oudere gebruikers, 79 jaar, noemde het een ‘fijne ervaring’. De app is een goede investering: de gebruikers reageren positief en het laat ook zien aan de buitenwereld zien dat ze aan klantvriendelijkheid werken op verschillende manieren. Zelfs KLM is langs geweest om te kijken hoe ze het hebben aangepakt.
Technologische innovatie kan dus bijdragen aan de beleving van patiënten in het ziekenhuis. En tot slot aan het imago van de zorg, dat best eens af mag van de ponskaartcultuur.
PinkRoccade is een partner die goed zicht heeft op de ontwikkelingen van vandaag en morgen en deze vandaag weet toe te passen. Zo dragen wij bij aan de doelstellingen van onze klanten. Wij hebben passie voor de zorg. Samen met klanten uit de zorgsector creëren we toekomstbestendige oplossingen. Wij zijn ervan overtuigd dat het inspelen op en slim toepassen van technologische ontwikkelingen de sleutel tot succes is. Zo zijn onze klanten klaar voor veranderingen en kunnen zij zich focussen op hun primaire taken.
Met PinkRoccade bent u vandaag klaar voor de zorg van morgen.